Η Ασφαλής Οδήγηση και οι Κίνδυνοι Που Αποφεύγονται

Τα τροχαία δυστυχήματα αυξάνονται δυστυχώς στη χώρα μας, γεγονός που μαρτυρά πως οι Έλληνες βρίσκονται ουραγοί στον τομέα της οδηγικής παιδείας. Φυσικά, το οδικό δίκτυο στην Ελλάδα είναι ελλιπές και υπάρχουν πολλά προβλήματα που δημιουργούνται από ανεπαρκή έργα συντήρησης και επισκευής των υλικών ζημιών. Ωστόσο, είναι αλήθεια πως πολλοί άνθρωποι υπερεκτιμούν τις προσωπικές τους ικανότητες, ενώ παράλληλα υποτιμούν τους κινδύνους που ελλοχεύουν στην άσφαλτο.

Μέσα από μία συνεχιζόμενη καμπάνια αφύπνισης των Ελλήνων οδηγών, το κράτος αλλά και ιδιωτικές πρωτοβουλίες στοχεύουν στην ενεργοποίηση των πολιτών με αποτέλεσμα τη βελτίωση στους δρόμους. Προωθώντας την ασφαλή οδήγηση σε κάθε την έκφανση λοιπόν, το κράτος και οι ευαισθητοποιημένοι ιδιώτες (οργανισμοί, μη κερδοσκοπικές οργανώσεις κτλ.) προσπαθούν να μειώσουν την αιματηρή παρουσία των αυτοκινήτων σε κάθε δρόμο της πόλης ή της επαρχίας.

Τι Σημαίνει Λοιπόν η Ασφαλής Οδήγηση;

Η ασφαλής οδήγηση πάνω από όλα πρόκειται για νοοτροπία. Ο οδηγός πρέπει να έχει βαθιά σφηνωμένο στο μυαλό του ότι η ασφάλεια αποτελεί προτεραιότητα για όλους. Πέρα από την ικανότητα ως οδηγός, θα πρέπει ο καθένας να φροντίζει να είναι 100% συγκεντρωμένος στο δρόμο. Όταν για παράδειγμα ένας οδηγός μιλά στο τηλέφωνο ή ακόμη χειρότερα συντάσσει ένα μήνυμα στο κινητό, τότε λογικά η προσοχή του έχει διασπαστεί. Αυτή είναι και η αρχή της καταστροφής, καθώς από εκεί και πέρα όλα είναι θέμα τύχης.

Εκτός από την αποφυγή δραστηριοτήτων που διασπούν την προσοχή όμως, είναι εξίσου σημαντικό να διατηρεί ο οδηγός την ψυχραιμία του. Τα άσκοπα νεύρα και η προσπάθεια να αποδειχθεί καλύτερος ή γρηγορότερος οδηγός από τον προπορευόμενο ή από τον οδηγό που μόλις τον προσπέρασε μπορεί να αποβούν μοιραία. Γι’ αυτό και είναι απολύτως λογικό να παραμένει ο οδηγός στη λωρίδα του και να μην κάνει προσπέραση, εκτός αν έχει απόλυτη ορατότητα του δρόμου μπροστά. Οι κόντρες και η ανούσια ανάπτυξη ταχύτητας απλώς προς χάριν κοκορομαχίας δεν ενδείκνυνται στην ασφαλή οδήγηση.

Η παραβίαση των σημάτων του οδικού δικτύου αποτελεί ένα ακόμη κόκκινο πανί για τους οδηγούς. Γι’ αυτό και πρέπει να επαναπροσδιοριστεί η σχέση των σημάτων με την ποιότητα οδήγησης. Αν ο κάθε οδηγός παραβιάζει τα φανάρια αλλά και το ΣΤΟΠ τόσο εύκολα, τότε πώς μπορεί να ισχυρίζεται ότι προστατεύει τον εαυτό του, τους συνεπιβάτες και τους υπολοίπους οδηγούς στο δρόμο; Αντιθέτως, δρα εγκληματικά και πρέπει να τιμωρείται για αυτή του την συμπεριφορά.

Τέλος, το αυτοκίνητο θα πρέπει πάντοτε να βρίσκεται σε καλή κατάσταση. Αν δε λειτουργούν τα φρένα ή αν δεν ανάβουν τα φανάρια επαρκώς ή εν τέλει αν δεν είναι σωστά τοποθετημένοι οι αερόσακοι ή οι ζώνες ασφαλείας, γιατί να διακινδυνεύσει ένας οδηγός; Τα τακτικά σέρβις είναι μονόδρομος, όταν χρησιμοποιούμε το αυτοκίνητο. Χωρίς τον κατάλληλο έλεγχο, δεν μπορεί κάποιος να είναι σίγουρος για την κατάσταση του οχήματός του. Και όταν συμβεί πλέον το κακό, τότε θα είναι πολύ αργά.

Προτεραιότητα στον Άνθρωπο

Δίνουμε προτεραιότητα στον άνθρωπο και σεβόμαστε την ανθρώπινη ζωή. Αυτός είναι και ο βασικότερος άξονας, επάνω στον οποίο καλείται ο κάθε οδηγός να αναπτύξει τις οδηγικές του ικανότητες, φροντίζοντας για το ατομικό αλλά και το κοινωνικό καλό.